Łopatkowe pompy próżniowe są produkowane jako tzw. "suche", gdzie elementem czynnym są płytki (łopatki) grafitowe. Lub łopatkowe pompy próżniowe olejowe. Olej w pompach próżniowych spełnia kilka ważnych funkcji: - jest czynnikiem chłodniczym - jest czynnikiem uszczelniającym powierzchnię styku łopatki z wirnikiem i komorą obudowy - jednocześnie smaruje wszystkie ruchome części - łożyska, wirnik, łopatki, komorę pompy Z w/w powodów należy dbać o czystość oleju i jego odpowiedni poziom. Dlatego olej jest okresowo wymieniany. Przy każdej wymianie oleju należy również wymienić separatory oleju. Jeżeli w powietrzu wydmuchiwanym z pompy pojawia się mgła olejowa ("pompa dymi") jest to oznaką zużycia się "filtrów wydechowych". |
![]() zakładką do dołu!!! A tu pokazane jest miejsce zabudowania filtra wydechowego Efekt przypominający "dymienie" - są to najczęściej opary oleju. Separator oleju (czasem nazywany filtrem wydechowym) ma za zadanie przepuścić powietrze, umożliwić odparowanie ewentualnie zassanej parze wodnej i zawrócić olej do wewnętrznego obiegu cyrkulacyjnego pompy. Wykonany jest ze specjalnego materiału odpornego na wysoką temperaturę w środowisku olejowym. Efekt "wyrzucania" oleju jest uciążliwy dla obsługi, a jednocześnie powoduje zwiększone zużycie oleju, co powoduje dodatkowe koszty, a praca "na sucho" może być przyczyną całkowitego zniszczenia pompy. Separator (filtr wydechowy) jest specjalnym rodzajem filtra który zatrzymuje olej, przepuszcza powietrze i parę wodną - pracuje w stosunkowo wysokiej temperaturze, tak że zassana wilgoć ulega odparowaniu nie zmieniając składu oleju Dane ułatwiające wytypowanie odpowiedniego separatora oleju (filtra wydechowego):
|
mail: comfilter(at)comfilter.pl tel: (+48) 787 715 251 (+48) 608106 920 OFERTA faq polityka prywatności